Sunday, November 8, 2009

2009 almost to the end...

Ok, pejam celik, celik pejam, kita dah menghampiri penghujung tahun 2009.. ape jadi dgn azam 2009 aku ek? lets check it out (ceh, ada gaya mcm dj hitz.fm x?) kah3.

Azam tahun baru 2009 adalah seperti berikut (ceh , skema dol ayat aku ni) hehehe.. :

okeh.. ada 6 azam.. meh kita cek satu2 mana yg tercapai dan mana yg patut di bring foward to next year , 2010..

satu : To complete my Final Year Project 1 and Final Year Project 2.. and get best result..
InsyaAllah..dimana ada kemahuan,disitu ada jalan..

ulasan : Yeah.. Success!! Success!! aku berjaya dpt result yg best utk PSM 1 and 2 aku.. Alhamdulillah.. syukur sangat2.. Terima kasih banyak2 kpd supervisor ku, Pn. Zarita Mohd Kosnin and Penilai ku, Pn Zuraini.. I love u.. hehe.. pastu tak lupe jugak wat pakwe terchenta ku, En. Sanggara Rao, sbb dia lah yg byk membantu aku disebalik kejayaan ini (eceh, ayat xleh blah..mcm da kawen jek..hahahah)..tp mmg btl pun.. report aku, dia yg tlg set format tu..aku tak tdo dia pun x tdo sbb nak pastikan aku wat dgn betul PSM tu..pastu dia tlg cekkan database aku, erd aku.. walaupun kene tahan telinga dgr dia membebel.. Alhamdulillah..Thank you Allah..


dua : Get good result for this semester..last semester beb!! please do the best.. kekalkan or
better i said, tingkatkan grade for this sem.. yea, insyaAllah..

ulasan : Yeah! tercapai..tercapai..success!! success!! sbb sem terakhir aku , sem 6 aritu adalah result paling baik utk aku..n result yg di impikan sejak matrik lagik..kesian kan..tak kempunan aku.. Thank You Allah.. Alhamdulillah.. syukur..

tiga : Study..study and study....jgn main-main..jgn buang masa.. jgn shopping-shopping..
bak kata nenek-ku sewaktu aku masih kecil ," klo blanja byk2 kelak jd bodo" ..haha
sik tauk la mena ka sik eh.. ngenjen jak kali k nakut aku..kah3

ulasan : haha..susah nak diungkapkan dgn kata-kata.. tp actually azam ini tercapai..success sikit la..tp tak terlalu success.. tp thn ni mmg aku kurang belanja..sbb xde wet..lgpun perbelanjaan ku dicontrol oleh Mr. Sanggara Rao.. dia x suke aku lanje lebey2..nnt kene marah..bile die marah..muke die bertukar jd raksaksa yg nak mkn org..tatotnye..so, bila sopink ngn die wet kuar sket je..tgk tu, wet pun tatot nak kuar sbb xmo muke die transform jadik raksaksa..heheheh.. tenkiyu my beh by boo.. mmmmuaaaxxxx..


empat : Drink more plain water..minum byk air suam not ice.. good for ur health..good for ur brain..

ulasan : kurang tercapai la beb.. ntah la..aku mmg jenis yg x kuat minom air.. tp klo bg aku Coke, grenti abes sebotol..minom ari2 pom xpe..huish.. xbley jadik ni..so, azam ini kene bring foward to 2010 okeh..c u next year..hehehe..

lima : starts new love chapter in 2009.. perkara yg berlalu biarlah ia berlalu dengan aman..
live my life to its fullest.. go jalan2 with him.. create new memories with him...
So that i can store those memories in my new love album ..
The old love album, biarkan ia tersimpan di rak itu tidak berusik.Biarkan ia berhabuk~~

ulasan : yeah tercapai.. now 100% in love only with my Rao.. and i'm happy with that.. hurm..cuma impian nak g genting and bukit tinggi same2 x tercapai..xpe, nnt kite g erk behby... hehehhe


enam : Carik kerja!!!! Carik duit!!!!! coz i need money..i love money.. so kerja,kerja..kerja..
After practical .. MUST CARIK KERJA!!!
Walaupun kemelesetan ekon, aku yakin byk lagi peluang kerja di luar sana..chayok2!

Ulasan : ermm..ini sedang dilakukan.. wlpn Bostonweb akan carikkan aku keje next year, tp aku kene gak berusaha.. byk gak la aku dah htr resume kat company2.. tak kan nak harapkan Bostonweb je..takut nnt ape2 jd, aku xdpt keje lak..hehehe.. aku ni nak keje cepat2..klo bleh lepas JASPER ni aku nak kije trus.. xmo lepak2 kat umah la.. xmo.. buang duet mak bapak jew.. aku nak keje.. sbb aku nak wet..aku nak wet byk2.. so that aku ley bli mcm2.. aku leh wat mcm2.. pastu leh bg hadiah mahal2 kat mak, ayah n nenek..nak balas jasa dorg..sbb slama ni aku byk abis kan wet dorg jek.. huuu..okeh..


Okeh, so far de 2 lagik yg blom tercapai, minom air byk2 n carik kije.. aku harap aku dpt carik kije..by march next year aku mesti dah bergaji..ok.. harus! wajib! x sabar nih nak kije.. mmg x sabar.. tp aku kene thn dgn dugaan tu smua.. insyaAllah aku kuat.. aku tabah.. n one thing.. NAK KIJE KAT KL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehehe... =)






0 comments: