Wednesday, December 10, 2008

Hari Ini dan Semalam..

Hari ini aku terkenangkan peristiwa semalam-ku..hari ini juga aku tersedar dari mimpiku..
Kenapa? Kenapa semua ini terjadi?? Kenapa wajahnya masih terbayang-bayang di fikiranku sehingga mengganggu tidur lenaku?? Kenapa semua ini terjadi dikala aku sedang bahagia dengan insan yang telah banyak merubah hidupku??..Adakah masih ada secebis cinta dihati ini terhadapnya? adakah perpisahan itu atas kerelaan hati atau kerelaan diri?? aku bingung..

Betullah kata orang...benda depan mata kadang-kadang kita tak sedar yang kita sayangkan nya..
Tapi, setiap kejadian mungkin ada hikmah disebaliknya..Allah saja yang tahu..
Kini, aku harus lupakan kenangan silamku..buangkan ia jauh-jauh biarkan ia menjadi memori yang terabadi di sanubari..aku akan timbus ia dengan memori silamku yang manis dan biarkan ia terbang ditiup bayu semalam...

Aku harus kuat..harus kuat menempuhi liku-liku hidup.. ini hanya sebahagian daripada hidupku.. banyak lagi pancaroba yang aku akan alami pada masa hadapan..jadi tak usahlah aku merunsingkan fikiranku dengan perkara remeh temeh ini.. macam aku slalu ckp, semua org ada peluang kedua utuk bercinta dan dicintai..Tapi aku harus ingat, cinta pada Allah saja yang akan memberikan kebahagiann kepada diriku...

Banyak manapun aku menitiskan mutiara kaca..tiada siapa yang peduli..
Mulai hari ini, aku bertekad, lupakan kisah silam.. lupakan bayang-bayang semalam dalam kehidupanku hari ini.. Aku harus! demi kehidupan-ku hari ini dan hari-hari akan datang...
Aku harus mencintainya dengan seikhlas hati,dengan sepenuh jiwa.. Jangan biarkan memori yang sama berulang lagi...

Ketika mulut berbicara..ketika mata menitiskan air mata...Hati pula meronta.. Ini mungkin balasan terhadapku..Rasakan..
Masing-masing sudah ada chapter sendiri dalam memori hari ini..jadi, biarlah chapter semalam menjadi koleksi untuk kehidupan hari ini dan akan datang....


0 comments: