Sunday, October 18, 2009

Jangan Cakap Tak Suka...

Tiba-tiba aku terfikir... dulu, byk yg aku cakap aku tak suka....tapi sekarang jadi suka, or harus suka..

1) dulu, aku slalu ckp aku x suka tgk citer hindustan, aku x suka dgr org ckp tamil, klo nak couple dgn indian boy lagi la..x pernah terfikir.. but now, see..apa sudah jadi? i like indian boy and girl, in a relationship with indian boy, love to hear hindi's and punjabi's songs, love to watch hindi movies, love to watch tamil movie too.. pelik kan..dulu tak suka..sekarang terlebih suka.. lol..

2) dulu, aku x suka makan petai.. tgk pun x sudi.. tp sekarang, aku hantu petai.. makan petai hari2 pun xpe.. tu la..dulu x suka sgt2..sekarang dah addicted..haish~~

3) dulu, tak suka kos sains komputer.. tak pernah terfikir pun nak sambung blaja dlm kos ni.. dpt kos ni, mata berair2 je..buat koding nangis2..sampai pernah give up nak tukar universiti swasta, nak apply medical lab..tapi skrg.. seee... bachelor degree in computer science majoring software development.. n now tgh fikir sama ada nak sambung master or cari kerja dlm bidang IT..i'm in love with IT now.. siapa pandang rendah dgn budak IT siap la.. ko tu hebat sgt ke? lol. never look down to others ok.. kita semua sama hebat. God is even greater and the greatest.

4) dulu, tak la dulu sangat, 1 tahun yg lalu.. x suka java.. java killer.. java buat pointer jatuh.. carik tempat praktikal pun pilih yg requirement xde java.. tp skrg , see.. ambik java.. core java lak tu.. tu la..dulu tgk java pun xde mood, skrang harus tgk java hari2 smpai mata naik lebam, rasa nak muntah smua ada.. n skrg mula utk jatuh cinta pada java.. harus bgtau diri yg java is fun..java is simple.. lol

5) dulu, tak nak buat praktikal kat kuching.. tak nak.mmg tak nak.. see, skrg i di kuching, buat praktikal.. but not too happy..sbb cinta tertinggal d KL..hahaha..

so, skrg i xnak ckp tak suka, tak nak ckp tak nak.. skrg harus ckp yes, harus ckp ok, harus senyum, sengih saja.. walaupun papa ckp carik kerja kat kuching je, u must say ok n sengih tp dlm hati tuhan saja yg tau.. jgn ckp tak nak, tak suka..lama2 nnt benda tu yg melekat kat diri u all.. harus ckp ok, boleh, yes i will.. sbb perkataan "tak suka" tu amat berbahaya dan ada kuasa magik.. kah3.. tata~~

3 comments:

Azlia Sapari said...

hehehe...cinta ku tertinggal di KL..kalau rajin turun ler cni..
mcm tak biasa..

cikAfro said...

link blog aku..

Ms. Widya said...

Blog url moving.. Check it out.. http://kittycattycutie.blogspot.com hapdet2. jangan x hapdet.. =)